Amennyiben igen, akkor biztosan tisztában vagy az előnyeivel, ha nem, vagy éppen nem is tudod, hogy mi az, akkor ez a cikk neked szól. Ugye egy rendezvényen sokkal egyszerűbb olyan emberrel beszédbe elegyedned, akivel volt már kapcsolatod valamilyen formában a korábbiakban? Ez a marketingben is ugyanígy így van. Annak a felhasználónak egyszerűbb lesz eladni a termékeidet és szolgáltatásaidat, akik már érdeklődést mutattak feléjük.
Retargeting jelentése
A szó jelentése lefordítva magyarul újracélzás. Olyan hirdetések amelyek lehetővé teszik a személyre szabott célzást egy olyan felhasználó számára, aki már kapcsolatba lépett korábban egy weboldallal, webáruházzal, tehát járt már az adott oldalon vagy érintkezésbe lépett a márkáddal. Ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy a célszemély számára például a Facebook, Youtube vagy a Google Display hálózatához kapcsolódó weblapokon jelennek meg a hirdetéseink, ezáltal emlékeztetjük őt a mi termékeinkre, szolgáltatásainkra.
Hogyan működik technikailag?
Amikor böngészünk egy weboldalt egy úgynevezett „cookie” (magyarul sütinek is szokták nevezni), követőkód kerül a böngészőnkbe, amely így lehetővé teszi az azonosítást, követhetőséget. Így pedig létre is jött annak a lehetősége, hogy retargeting hirdetéseket jeleníthessenek meg számunkra más weboldalakon. Ezek a hirdetések előre meghatározott keretek között jelennek meg, amelyeket a hirdető szab meg a saját céljainak megfelelően. Adatvédelmi szempontból fontos, hogy a cégek kötelesek a jogszabályoknak, előírásoknak megfelelően kezelni a látogatók adatait.
Miért olyan hatékony?
- Teljesen személyre szabott hirdetések jelennek meg
- Segít a vásárlói úton a felhasználónak továbblépni
- Szegmentálni tudsz a látogatók viselkedése alapján
- Növeli a konverziót
- Magasabb elkötelezettséget eredményez
Tervezés a sikerhez
Gondosan tervezzük meg a céljainkat a látogatói szokásokat figyelembe véve, e szerint állítsuk be a hirdetéseket. Gondoljuk át milyen csoportoknak érdemes megjeleníteni a kampányunkat, s a különböző csoportok mennyi időt töltöttek a weboldalon, vásároltak-e már, mikorra időzítsük a megjelenést, milyen intenzitású legyen a hirdetés.
De még mielőtt bármilyen hirdetést beállítanál bizonyosodj meg róla, hogy a weboldalad készen áll-e tartalmilag, megfelelő-e az üzenete, jó-e az ajánlatod, van-e elég készleted a termékekből. Ha ezekre nem a válasz, akkor kampányod csak kidobott pénz lesz.
Kiknek érdemes megjeleníteni?
- Kosárelhagyók
- Ürlapkitőltők
- Árak oldalad látogatói
- Kapcsolati oldal látogatói
- Termékkategóriák szerinti érdeklődők
- Korábbi vásárlók, itt figyelni kell az időzítésre
- Közösségi oldal aktivitás alapján
Retargeting és remarketing
Ezt a két fogalmat sokan egymás szinonimájaként használják, kicsit összeolvadt a jelentésük, ám van egy kis különbség. A remarketing egy átfogóbb fogalom, amelyekbe nem csak az online hirdetések tartoznak. Ide tartozik például egy korábbi vásárlónak hírlevél küldése, telefonos felkeresése, kupon küldése.