Oldal kiválasztása

Használsz retargeting hirdetést?

Amennyiben igen, akkor biztosan tisztában vagy az előnyeivel, ha nem, vagy éppen nem is tudod, hogy mi az, akkor ez a cikk neked szól. Ugye egy rendezvényen sokkal egyszerűbb olyan emberrel beszédbe elegyedned, akivel volt már kapcsolatod valamilyen formában a korábbiakban? Ez a marketingben is ugyanígy így van. Annak a felhasználónak egyszerűbb lesz eladni a termékeidet és szolgáltatásaidat, akik már érdeklődést mutattak feléjük.

Retargeting jelentése

A szó jelentése lefordítva magyarul újracélzás. Olyan hirdetések amelyek lehetővé teszik a személyre szabott célzást egy olyan felhasználó számára, aki már kapcsolatba lépett korábban egy weboldallal, webáruházzal, tehát járt már az adott oldalon vagy érintkezésbe lépett a márkáddal. Ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy a célszemély számára például a Facebook, Youtube vagy a Google Display hálózatához kapcsolódó weblapokon jelennek meg a hirdetéseink, ezáltal emlékeztetjük őt a mi termékeinkre, szolgáltatásainkra.

Hogyan működik technikailag?

Amikor böngészünk egy weboldalt egy úgynevezett „cookie” (magyarul sütinek is szokták nevezni), követőkód kerül a böngészőnkbe, amely így lehetővé teszi az azonosítást, követhetőséget. Így pedig létre is jött annak a lehetősége, hogy retargeting hirdetéseket jeleníthessenek meg számunkra más weboldalakon. Ezek a hirdetések előre meghatározott keretek között jelennek meg, amelyeket a hirdető szab meg a saját céljainak megfelelően. Adatvédelmi szempontból fontos, hogy a cégek kötelesek a jogszabályoknak, előírásoknak megfelelően kezelni a látogatók adatait.

Miért olyan hatékony?

  • Teljesen személyre szabott hirdetések jelennek meg
  • Segít a vásárlói úton a felhasználónak továbblépni
  • Szegmentálni tudsz a látogatók viselkedése alapján
  • Növeli a konverziót
  • Magasabb elkötelezettséget eredményez

Tervezés a sikerhez

Gondosan tervezzük meg a céljainkat a látogatói szokásokat figyelembe véve, e szerint állítsuk be a hirdetéseket. Gondoljuk át milyen csoportoknak érdemes megjeleníteni a kampányunkat, s a különböző csoportok mennyi időt töltöttek a weboldalon, vásároltak-e már, mikorra időzítsük a megjelenést, milyen intenzitású legyen a hirdetés.

De még mielőtt bármilyen hirdetést beállítanál bizonyosodj meg róla, hogy a weboldalad készen áll-e tartalmilag, megfelelő-e az üzenete, jó-e az ajánlatod, van-e elég készleted a termékekből. Ha ezekre nem a válasz, akkor kampányod csak kidobott pénz lesz.

Kiknek érdemes megjeleníteni?

  • Kosárelhagyók
  • Ürlapkitőltők
  • Árak oldalad látogatói
  • Kapcsolati oldal látogatói
  • Termékkategóriák szerinti érdeklődők
  • Korábbi vásárlók, itt figyelni kell az időzítésre
  • Közösségi oldal aktivitás alapján

Retargeting és remarketing

Ezt a két fogalmat sokan egymás szinonimájaként használják, kicsit összeolvadt a jelentésük, ám van egy kis különbség. A remarketing egy átfogóbb fogalom, amelyekbe nem csak az online hirdetések tartoznak. Ide tartozik például egy korábbi vásárlónak hírlevél küldése, telefonos felkeresése, kupon küldése.