Oldal kiválasztása

PPC a marketingben. Kell neked?

Mit jelent a PPC? Milyen üzleti és marketing céljai lehetnek? Miért vált olyan népszerű digitális hirdetési rendszerré? Csak a kattintás számít? Milyen előnyökkel bír más hirdetési módokkal szemben?

A PPC fogalma

Elnevezése a „pay per click” rövidítésből származik, magyarul „kattintás alapú fizetés”. Termékek és szolgáltatások az online marketingen belül kattintás alapú reklámozása különböző felületeken.

A fogalma kiegészítve

A lehető legrelevánsabb felhasználóknak jelenítünk meg hirdetéseket. De azon egyszerű elven már régen túl nőtt, hogy csak kattintás alapján fizet a hirdető egy honlaplátógatóért, kiegészült további más licitálási és vásárlási módozatokkal.

Fontos tehát, hogy egyes kampánytípusoknál nem várható el – nem az a célja – hogy „kattintson” a felhasználó, elég ha csak látja, ilyen például egy Youtube videóban megjelenő reklám.

Miért ilyen népszerű?

Rettentő gyors eredményeket érhetsz el, amelyek támogatják az üzleti céljaid megvalósulását, mint például növelni a cég bevételét, piaci részesedését, javítani az ügyfélelégedettséget és a pénzügyi megtérülést.

SEO vs. PPC

Szerintünk ne említsük egy szinten a kettőt, más célt szolgál, nincsenek versenyben egymással. A SEO (Search Engine Optimization) magyarul kereső optimalizálás lényege egy honlap tartalmi és technikai beállítása, optimalizálása annak érdekében, hogy minél előrébb kerüljön a keresési találatok (Google) között.

A PPC pedig inkább arról szól, hogy a lehető legrelevánsabb felhasználóknak jelenjenek meg a hirdetések. A digitális marketing stratégiában úgy a helyes, ha ezt a két eszközt egymás mellett kezeljük, nem kell választanunk.

Marketing célok és a PPC

Egy kampány indítása előtt szükségszerű a marketing céljaink definiálása, ami túlmutat azon az egyszerű tényen, hogy több bevételt szeretnénk. Mert ki nem?

Céljaid megfogalmazása

Ez kulcsfontosságú a stratégiád kialakítása szempontjából, hiszen csak ezek után tudod kialakítani a helyes kommunikációd, választani helyes platformot és kampánytípust. Milyen marketing céljaid lehetnek?

  • Márkaismertség növelése
  • Forgalomgenerálás
  • E-kereskedelem hatékonyságának a növelése
  • Leadgenerálás

Milyen felületeken indíthatsz kampányokat?

  • Google
  • Gmail
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Pinterest
  • Android alkalmazások…

A felületeken belül más-más célnak megfelelő, különböző kampányokat indíthatunk.

Érdemes belevágnod?

Egyértelműen igen, hiszen olvastad milyen célokat érhetsz el vele. De vedd figyelembe, hogy nincs egységes megváltó recept egy kampányhoz, hiszen mindegyik egyedi. Ki kell alakítani a saját marketingstratégiádat a célok érdekében, szükségesek még a grafikai elemek és a kampány beállításhoz elmaradhatatlan technikai ismeretek.