Oldal kiválasztása

Mit árul el cégedről a Facebook?

A cégek többsége mostanra felismerte, hogy jelen kell lenni a közösségi média felületein, de a legtöbb esetben nem aknázzák ki megfelelően az előnyöket még mindig. Miért kell egyáltalán jelen lenned a social mediában? Mit nyújt számodra? Milyen okai vannak annak, hogy heti, akár napi rendszerességgel posztolsz, mégse ér el senkit az üzeneted? Járjuk körbe a témát!

Közösségi média előnye cégeknek

  • Ingyen van, persze a hirdetésekért fizetned kell.
  • Tarthatod a kapcsolatot az érdeklődőkkel, potenciális vásárlókkal/ügyfelekkel.
  • Hozzá szólhatnak a tartalmakhoz.
  • Könnyű kapcsolatteremtő eszköz.
  • Segíti a céges imázsod formálását.
  • A hirdetésekkel szuperül célozhatsz.
  • Jobban megismerheted a közönséged.

Elemzési adatok a jobb célzásért

Láthatod, melyik posztod, hirdetésed volt sikeres. Milyen tartalmakat kedvel a célközönséged. Tudsz szűrni akár nemre, korra, földrajzi elhelyezkedés alapján. Ezt a tudást arra használhatod, hogy jobban célozhass és minőségibb tartalmakkal lásd el a potenciális vásárlóidat/ügyfeleidet.

Miről árulkodik a közösségi oldalad?

  • a népszerűségről
  • az arculatról
  • a vásárlóid, ügyfeleid elégedettségéről
  • a cég méretéről
  • profizmusról
  • megbízhatóságról
  • mennyit foglalkozik a cég a marketinggel
  • milyen kommunikációt alkalmaz

Pillanatok alatt alakít ki véleményt egy látogató, ezért nagyon fontos, hogy a közzösségi média adta lehetőségeket jól építsd fel.

Van hátránya? Van nehézség, ami fel merülhet?

Igen. Van, amelyik előnyből könnyen hátrány lehet. Nézzünk néhányat:

  • Fogalmad sincs, hogy mit posztolj. Mikor? Hogyan?
  • Minőségi tartalmak kellenek.
  • Érkezhetnek negatív hangvételű kommentek, üzenetek, ezekre tudni kell helyesen reagálni. A megítélést rendkívül tudja rontani a sok negatív – vagy csak éppen – megválaszolatlan, törölt komment, amelyek biztosan elüldözik a látogatókat.
  • Nem értesz a hirdetések megfelelő, költséghatékony beállításához.

Mi kell, egy jól felépített közösségi oldalhoz?

  • Idő
  • szakértelem
  • szépérzék
  • elemzőképesség
  • marketingtudás
  • kreativitás
  • hatékony kommunikációs készség
  • stratégia.

Aknázd ki az előnyöket

Csináld jól, hiszen a közösségi oldalad lesz az első számú kulcs a vállalkozásod sikerességéhez, kapocs a leendő vásárlóidhoz, ügyfeleidhez. Ne sajnáld rá az időt és próbálj értéket teremteni.