Oldal kiválasztása

Adatok nyomában – Analytics

Egy vállalkozásnál nem elegendő csak az emocionális és intuíciós értékekre hagyatkozni, a felelősségteljes döntéshozatalhoz szükségszerű lesz bevonni a rendelkezésedre álló adatokat. Ahhoz, hogy tervezhess, fejlődhess, muszáj lesz foglalkoznod az analitikával. Az eredményekből le kell tudnod vonni a megfelelő következtetéseket. A Google Analytics 4 ingyen szolgáltat számodra igazán értékes adatokat. Nézzük mit nyújt számodra!

Mi a Google Analitics 4?

Webes, marketinges szakembereknek már nyilván nem újdonság, de rengeteg olyan vállalkozó van, aki nem ilyen területen tevékenykedik így nincs róla ismerete. Kezdjük az alapoktól. Az Google Analytics-et egy generált kód segítségével egyszerűen összekapcsolhatod a honlapoddal, ezek után temérdek adat lesz számodra elérhető a felhasználókról, webhelyed teljesítményéről.

Egyszerű a használata, a vállalkozáshoz szabható, könnyen hasznosítható a gyakorlatban, Minden automatikusan történik, mér, csoportosít, rendszerez. Még egy fő érv mellette, hogy ingyenes.

Kis történelem

A régi néven, mint Universal Analytics megszűnt 2023. júliusában, illetve sok változás és fejlesztés ment végbe. llyen komoly frissítés nem történt a 2005-ös indulása óta. Sokaknak az átállás nem volt egyszerű, de elmondható, hogy a verziófrissítés sikeres volt és talán felhasználóbarátabb is lett. A lekérés alapú mérés helyét átvette az eseményvezérelt adatmodell.

Adatok számodra

Összekapcsolás után biztos nagy örömet fog okozni a valós idejű jelentések megtekintése, ahol láthatod, hogy abban a pillanatban az ország vagy világ mely részéről látogatják éppen a honlapodat.

De ettől még sokkal informatívabb adatokkal lehetsz gazdagabb, nézzünk néhányat:

  • Honlapforgalmi adatok
  • Látogatok neme, életkora, földrajzi elhelyezkedése
  • Új és visszatérő felhasználók
  • Milyen eszközön böngészik az oldalad ( telefon, tablet vagy számítógép)
  • Milyen útvonalat járnak be a látogatók a honlapodon
  • Honnan érkezett a látogató (Facebook, email, hirdetés, direkt forgalom…)
  • Mennyi időt töltenek az oldalon
  • Visszapattanási arány
  • Hírlevél feliratkozás eseményei
  • Regisztrációval kapcsolatos események
  • Blogbejegyzések, termékoldalak látogatottsága
  • Milyen gombokra kattint a felhasználó
  • Webáruház esetén kosárba helyezés, kosárelhagyási arány

A lista nem teljes, de ugye látod, hogy milyen értékes információk rejlenek az Analytics-ben?

Ne hagyd veszni az adataidat

Ha már látod az adatokat, mindenképp használd fel üzleti szempontból. Fejlesztheted a gyenge pontokat, erőforrásokat csoportosíthatsz át, helyes marketing- és kommunikációs döntéseket hozhatsz.