Egy vállalkozásnál nem elegendő csak az emocionális és intuíciós értékekre hagyatkozni, a felelősségteljes döntéshozatalhoz szükségszerű lesz bevonni a rendelkezésedre álló adatokat. Ahhoz, hogy tervezhess, fejlődhess, muszáj lesz foglalkoznod az analitikával. Az eredményekből le kell tudnod vonni a megfelelő következtetéseket. A Google Analytics 4 ingyen szolgáltat számodra igazán értékes adatokat. Nézzük mit nyújt számodra!
Mi a Google Analitics 4?
Webes, marketinges szakembereknek már nyilván nem újdonság, de rengeteg olyan vállalkozó van, aki nem ilyen területen tevékenykedik így nincs róla ismerete. Kezdjük az alapoktól. Az Google Analytics-et egy generált kód segítségével egyszerűen összekapcsolhatod a honlapoddal, ezek után temérdek adat lesz számodra elérhető a felhasználókról, webhelyed teljesítményéről.
Egyszerű a használata, a vállalkozáshoz szabható, könnyen hasznosítható a gyakorlatban, Minden automatikusan történik, mér, csoportosít, rendszerez. Még egy fő érv mellette, hogy ingyenes.
Kis történelem
A régi néven, mint Universal Analytics megszűnt 2023. júliusában, illetve sok változás és fejlesztés ment végbe. llyen komoly frissítés nem történt a 2005-ös indulása óta. Sokaknak az átállás nem volt egyszerű, de elmondható, hogy a verziófrissítés sikeres volt és talán felhasználóbarátabb is lett. A lekérés alapú mérés helyét átvette az eseményvezérelt adatmodell.
Adatok számodra
Összekapcsolás után biztos nagy örömet fog okozni a valós idejű jelentések megtekintése, ahol láthatod, hogy abban a pillanatban az ország vagy világ mely részéről látogatják éppen a honlapodat.
De ettől még sokkal informatívabb adatokkal lehetsz gazdagabb, nézzünk néhányat:
- Honlapforgalmi adatok
- Látogatok neme, életkora, földrajzi elhelyezkedése
- Új és visszatérő felhasználók
- Milyen eszközön böngészik az oldalad ( telefon, tablet vagy számítógép)
- Milyen útvonalat járnak be a látogatók a honlapodon
- Honnan érkezett a látogató (Facebook, email, hirdetés, direkt forgalom…)
- Mennyi időt töltenek az oldalon
- Visszapattanási arány
- Hírlevél feliratkozás eseményei
- Regisztrációval kapcsolatos események
- Blogbejegyzések, termékoldalak látogatottsága
- Milyen gombokra kattint a felhasználó
- Webáruház esetén kosárba helyezés, kosárelhagyási arány
A lista nem teljes, de ugye látod, hogy milyen értékes információk rejlenek az Analytics-ben?
Ne hagyd veszni az adataidat
Ha már látod az adatokat, mindenképp használd fel üzleti szempontból. Fejlesztheted a gyenge pontokat, erőforrásokat csoportosíthatsz át, helyes marketing- és kommunikációs döntéseket hozhatsz.