A cégek többsége mostanra felismerte, hogy jelen kell lenni a közösségi média felületein, de a legtöbb esetben nem aknázzák ki megfelelően az előnyöket még mindig. Miért kell egyáltalán jelen lenned a social mediában? Mit nyújt számodra? Milyen okai vannak annak, hogy heti, akár napi rendszerességgel posztolsz, mégse ér el senkit az üzeneted? Járjuk körbe a témát!
Közösségi média előnye cégeknek
- Ingyen van, persze a hirdetésekért fizetned kell.
- Tarthatod a kapcsolatot az érdeklődőkkel, potenciális vásárlókkal/ügyfelekkel.
- Hozzá szólhatnak a tartalmakhoz.
- Könnyű kapcsolatteremtő eszköz.
- Segíti a céges imázsod formálását.
- A hirdetésekkel szuperül célozhatsz.
- Jobban megismerheted a közönséged.
Elemzési adatok a jobb célzásért
Láthatod, melyik posztod, hirdetésed volt sikeres. Milyen tartalmakat kedvel a célközönséged. Tudsz szűrni akár nemre, korra, földrajzi elhelyezkedés alapján. Ezt a tudást arra használhatod, hogy jobban célozhass és minőségibb tartalmakkal lásd el a potenciális vásárlóidat/ügyfeleidet.
Miről árulkodik a közösségi oldalad?
- a népszerűségről
- az arculatról
- a vásárlóid, ügyfeleid elégedettségéről
- a cég méretéről
- profizmusról
- megbízhatóságról
- mennyit foglalkozik a cég a marketinggel
- milyen kommunikációt alkalmaz
Pillanatok alatt alakít ki véleményt egy látogató, ezért nagyon fontos, hogy a közzösségi média adta lehetőségeket jól építsd fel.
Van hátránya? Van nehézség, ami fel merülhet?
Igen. Van, amelyik előnyből könnyen hátrány lehet. Nézzünk néhányat:
- Fogalmad sincs, hogy mit posztolj. Mikor? Hogyan?
- Minőségi tartalmak kellenek.
- Érkezhetnek negatív hangvételű kommentek, üzenetek, ezekre tudni kell helyesen reagálni. A megítélést rendkívül tudja rontani a sok negatív – vagy csak éppen – megválaszolatlan, törölt komment, amelyek biztosan elüldözik a látogatókat.
- Nem értesz a hirdetések megfelelő, költséghatékony beállításához.
Mi kell, egy jól felépített közösségi oldalhoz?
- Idő
- szakértelem
- szépérzék
- elemzőképesség
- marketingtudás
- kreativitás
- hatékony kommunikációs készség
- stratégia.
Aknázd ki az előnyöket
Csináld jól, hiszen a közösségi oldalad lesz az első számú kulcs a vállalkozásod sikerességéhez, kapocs a leendő vásárlóidhoz, ügyfeleidhez. Ne sajnáld rá az időt és próbálj értéket teremteni.